ما در این مطلب رایج ترین ارورهای تلویزیون سونی را معرفی و برای هر یک از آن ها راه حل هایی پیشنهاد می دهیم. اگر با طی کردن راهکارهای زیر مشکل همچنان باقی بود، با نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی سرویس تی وی تماس بگیرید.

آموزش رفع ارورهای تلویزیون سونی

ارور 4057

از مواردی كه در مطلب آموزش برطرف سازی ارورهای تلویزیون سونی اختصاص داده ایم ارور 4057 است. این خطا امکان دارد در هر یک از موارد زیر دیده شود:

  1. وقتی شما بروزرسانی نرم افزار تلویزیون خود را بررسی می كنید.
  2. وقتی تلویزیون شما آخرین بروز رسانی نرم افزار را بارگیری می كند.
  3. بعد از تكمیل بروزرسانی نرم افزار تلویزیون شما.
  4. وقتی تلویزیون شما از طریق اتصال سیمی یا بی سیم به یک نقطه دسترسی وصل می شود.
  5. وقتی به یک برنامه تلویزیونی دسترسی دارید.

چه کار کنیم؟

اطمینان حاصل كردن از اتصال تلویزیون به اینرنت

  1. دكمه HOME را فشار بدهید
  2. تنظیمات را برگزینید.
  3. در فهرست تنظیمات، گزینه Preferences را برگزینید.
  4. در قسمت Preferences گزینه Setup را برگزینید.
  5. در قسمت Setup، Network را برگزینید.
  6. Network Setup را برگزینید.
  7. در تنظیمات شبكه، مشاهده تنظیمات و وضعیت شبكه را برگزینید.
  8. بررسی اتصال یا Check Connection را برگزینید.
  9. این امکان دارد چند دقیقه طول بكشد. این عملیات را لغو نكنید.

اقدام از طریق پشتیبانی مشتری

اگر تلویزیون به نقطه دسترسی وصل شد، آخرین بروزرسانی را از طریق فهرست پشتیبانی مشتری تلویزیون نصب كنید.

استفاده از USB

اگر مشكل بعد از بروزرسانی شبكه دیده شد، از یک دستگاه USB برای بروز كردن تلویزیون و رفع ارورهای تلویزیون سونی کمک بگیرید.

راه حل های تكمیلی

  1. سیم برق تلویزیون و روتر را به مدت حدود یک دقیقه از پریز برق جدا كنید.
  2. برای رفع ارورهای تلویزیون سونی بر روی روتر و تلویزیون روشن كنید.
  3. حداقل دو بار ی محتوای اینترنت را رفرش كنید.
  4. شناسه دستگاه را از طریق فهرست پشتیبانی مشتری دستگاه ویدیوی اینترنتی تایید كنید.
  5. برای پیكربندی دستی DNS از DNS اولیه، 8.8.8.8 و DNS ثانویه، 8.8.4.4 کمک بگیرید.

ارور 1003

ما می دانیم كه بعضی از كاربران زمان استفاده از برنامه My5 در بعضی از تلویزیون سامسونگ و تلویزیون سونی، بازهم ارور‌ \”MPE 1003\” را تجربه می كنند. چندین روش شناخته شده وجود دارد كه در آن خطا می تواند خود را ارائه دهد، از جمله:

  • بعد از تماشای تبلیغات، درست قبل از شروع پخش محتوا
  • بعد از مكث محتوا برای یک دوره و سبعد از سرگیری پخش

چه کار کنیم؟

  1. تلویزیون خود را خاموش كنید، سپس دوباره آن را روشن كنید
  2. برنامه My5 را راه اندازی كنید و دوباره محتوا را پخش كنید.
  3. در صورت تكرار این خطا، سعی كنید از دیگر برنامه های پخش ویدیویی مثل ALL4 یا ITV Hub کمک بگیرید.
  4. اگر با برنامه های دیگر مشكلات مشابهی را تجربه می كنید، امکان دارد در اتصال به اینترنت یا Wi Fi خود مشكلی داشته باشید.

 

ارور 1106، 1107 یا 2123

  • وضعیت شبكه تلویزیون را بررسی كنید.
  • دكمه HOME را فشار بدهید.
  • از منو HOME، تنظیمات را برگزینید.
  • تنظیمات سیستم را برگزینید.
  • Set-up  را برگزینید.
  • Network  را برگزینید
  • تنظیم شبكه را برگزینید.
  • تنظیمات و وضعیت مشاهده شبكه را برگزینید.

اطمینان از اتصال اینترنت

  • دكمه HOME را بر روی ریموت كنترل ارائه شده فشار بدهید.
  • از منو HOME، تنظیمات را برگزینید.
  • تنظیمات سیستم را برگزینید.
  • Set-up را برگزینید
  • شبكه را برگزینید.
  • تنظیم شبكه را برگزینید.
  • تنظیم اتصال شبكه را برگزینید.
  • Privacy Policyرا برگزینید.
  • Agree را برگزینید
  • Easy یا Expert برای تنظیم شبكه خود برگزینید.

استفاده از USB

در صورت ایجاد خطا، برای رفع ارورهای تلویزیون سونی دستگاه را با کمک درایو فلش USB بروز كنید.

انجام تنیظمات مجدد كارخانه

اگر بازهم ارور‌ی بعد از انجام بروزرسانی نرم افزار در تلویزیون ظاهر شد، تنظیم مجدد كارخانه را انجام بدهید.